Producatorul american de hardware si software Hewlett-Packard (HP) a lansat NeoView, un nou "super creier tehnologic" pentru afaceri, prilej cu care rebrandeaza industria tehnologiei informatiei (IT), propunand termenul de business technology (BT).
Justificarea pentru inlocuirea sintagmei IT cu BT: informatica aplicata in business a depasit stadiul de simplu suport pentru afaceri, devenind un important instrument de crestere si dezvoltare a companiei, " un motor" al businessului.
In fata a catorva mii de parteneri si clienti HP din Europa, Orientul Mijlociu si Africa (EMEA), Ann Livermore, presedinte executiv al HP, a adus inca un argument in favoarea inlocuirii termenului de IT cu BT: in 1960 cuvantul de baza care descria prezenta computerului in companie era " data processing", inlocuit apoi in anii '80 cu termenul de "management information systems". Este natural ca si conceptul de "information technology", care dateaza din anii 1990, sa devina astazi depasit pentru ca nu mai exprima realitatea de fapt din economie. Sintagma cea mai potrivita astazi este "business tehnology", a conchis Livermore.
Un studiu international efectuat de HP arata ca 99% dintre directorii executivi (CEO) si 86 % dintre directorii tehnici (CIO) sunt de acord ca tehnologia informatiei este un element esential pentru succesul si dezvoltarea puternica a afacerilor lor. Totusi numai 43% dintre CEO si doar 38% dintre CIO spun ca elementul IT este luat in considerare de prima data cand se fac draft-urile de strategie de dezvoltare a companiei.
Dincolo de teorie, HP a anuntat cu prilejul acestui eveniment lansarea unei noi platforme de management, NeoView, care integreaza componente software, hardware si de servicii pe baza conceptului de business intelligence (BI). Faptul ca HP este capabila sa ofere atat solutii informatice pentru afaceri cat si partea de hardware ne