Compania americana Google a lansat intr-o noua formula interfata prin intermediul careia utilizatorii pot personaliza aspectul unei pagini web alegand informatiile sau serviciile pe care doresc sa le acceseze mai rapid.
A crea o pagina web personalizata ("personalized homepage") presupune ca utilizatorul sa aleaga informatiile pe care doreste sa le vizualizeze, acestea urmand sa fie afisate in mai multe casete in cadrul unei singure ferestre. In cazul iGoogle singura portiune neflexibila este partea de sus a paginii, unde se va gasi intotdeauna serviciul consacrat de cautare web.
Ideea de a le permite navigatorilor sa-si creeze o pagina personalizata a aparut la Google in anul 2003, prima versiune a unui astfel de serviciu fiind lansata in 2005. Dupa spusele vicepresedintelui Google, Marissa Mayer, echipa de programatori din spatele proiectului alesese inca de la data lansarii denumirea de "iGoogle", insa cei doi cofondatori ai companiei, Sergey Brin si Larry Page, s-au opus folosirii intr-o faza-test a "unei denumiri populare". Mayer a explicat ca cei doi au decis abia acum sa creeze un brand pentru acest sistem, pentru ca numarul de utilizatori din intreaga lume a atins "cateva zeci de milioane", depasind predictiile companiei de acum doi ani.
Informatiile pe care utilizatorul doreste sa le vizualizeze pot fi alese atat din listele puse la dispozitie de Google, cat si prin inserarea unui link in sectiunea "Adaugati dupa URL". Odata adaugat continutul, se poate stabili asezarea casetelor in pagina. Daca exista prea multe zone de interes, atunci se pot crea "tab-uri", fiecare dintre acestea putand fi destinat unei anumite zone de interes, de exemplu stiri, muzica etc. Serviciile populare ale Google, precum Gmail, YouTube sau Google Maps, pot fi si ele adaugate in pagina personala, existand posibilitatea de a seta exact ce e-mail-uri sau harti sa fie