Sunt patru luni doar de cand Romania a aderat la U.E., de cand si-a dat acordul implicit de a-si alinia legislatia la cea comunitara. In acest timp foarte scurt, au fost facute deja doua greseli din cauza carora riscam un proces cu U.E. pentru doua legi care vin in contradictie cu legislatia comunitara. Interesant este faptul ca ambele legi, gandite, promovate si votate in tara, neconforme cu Tratatul european, favorizeaza de fapt grupuri de interese - licite intr-un caz, mai putin licite in altul - in defavoarea marii mase de romani. E vorba despre legislatia privind taxa de prima inmatriculare si cea privind redeschiderea duty-free-urilor pe frontiera necomunitara.
Primul scandal romanesc in spatiul co-munitar a fost provocat de taxa de prima inmatriculare, careia i se facea, de la Bucuresti, un lobby asiduu, reprezentantii Executivului incercand sa convinga poporul ca aceasta decizie vine in intampinarea unui mediu sanatos. Deci, e pentru binele plamanilor sai sa-si cumpere doar masini noi, iar daca nu are bani, sa mearga pe jos. Persuasiunea de la Bucuresti si motivele care au insotit-o nu au tinut in fata reprezentantilor C.E. Comisarul european pentru fiscalitate a declarat ca taxa de prima inmatriculare, introdusa de la 1 ianuarie 2007, discrimineaza cumparatorul roman in fata celui din alte state U.E. care achizitioneaza aceeasi masina la un pret mult mai mic si, totodata, descurajeaza importurile de autoturisme second-hand. Am fost avertizati de reprezentantii C.E. ca, daca nu vom modifica reglementarile privind taxa de prima inmatriculare, vom primi mai intai un termen de gratie pentru remedierea acestei legi, in caz contrar, urmand a fi actionati in judecata. Ramane de vazut cine va avea o putere de convingere mai mare : oficialii U.E., care ne atrag atentia ca suntem nevoiti sa ne aliniem legislatiei aplicate in toate statele comunitare si care