Batranul in varsta de 92 de ani a fost, pe rand, mecanic, intendent si ofiter de contrainformatii * Amintirile din tinerete ii revin cu usurinta, insa, atunci cand isi aminteste de singuratatea in care isi traieste batranetea, se poticneste usor Ion Pralea s-a nascut pe 10 februarie 1915. Destinul lui a fost unul tumultos, el fiind imbarcat in timpul celui de-al Doilea Razboi Mondial pe mai multe nave. Din motorist, a ajuns intendent de scara si, ulterior, ofiter de contrainformatii. Imprejurarile l-au facut sa il intalneasca pe amiralul Horia Macellariu, una din figurile marcante ale marinei romane. In anul 1938, a intrat in marina si a fost incorporat la Baza Navala si repartizat la Compania a III-a. Dupa ce a terminat Scoala de echipaj, a fost ambarcat, ca mecanic, in anul 1939, pe torpilorul Naluca. Nava se afla in portul Galati la reparatii. In septembrie, cand a inceput razboiul, a fost trimis de la Galati la Constanta, la canoniere, pe nava Stihi. Aceasta era construita in Franta si a fost singura nava care a facut ambele razboaie mondiale. Ulterior, ea a fost conservata, fiind in momentul de fata nava muzeu. Reprezentantii Ligii Navale au facut demersuri pe langa autoritati pentru ca vasul sa nu fie taiat, deoarece se afla in Santierul Mangalia si urma sa fie transformat in fier vechi. Pralea a ramas doar cateva zile pe Stihi, pentru ca in acea perioada a murit Regina Maria si a fost selectat in Compania de Onoare care a participat la funeraliile reginei. In aceste zile, Stihi a plecat la Balcic unde a stat toata vara. Pralea a plecat dupa vapor si a ramas timp de trei luni acolo, dupa care s-a intors in tara, Stihi a fost bagat la reparatii generale, iar el a fost repartizat pe canonierul Ghiculescu. Nava a facut misiuni de patrulare intre Gura Portitei si Tuzla dupa baraj. Nici pe aceasta nava Pralea nu a stat prea mult, fiind mutat pe Lepri. Vasul fac