M-a uimit ce a retinut o parte a presei din Art: PartTwo, prima expozitie a galeriei de arta digitala, Galeria 115. in loc sa puna in discutie si chestiunea estetica a galeriei, cu bunele si relele ei, jurnalistii au accentuat doar latura ei sociala si presupusul vedetism care i s-a atribuit din exterior. S-a facut confuzia intre estetica galeriei si publicul ei VIP (partial, de altfel), invinuindu-se, implicit, lipsa ei de estetism si remarcindu-se doar publicul ei de tipul Patriciu, Botezatu si Becali.
De altfel, lucrarea lui Radu Pop intitulata „Gigi“, o satira a pseudopoliticianului ce se autoproclama „Razboinicul luminii“, a fost cea mai dezbatuta lucrare in presa. Jurnalistii s-au rezumat la a transforma evenimentul artistic intr-un act monden si pe alocuri snob, prin faptul ca au subliniat doar acest tip de receptare. Varietatea publicului nu a fost cu adevarat reflectata (publicul-tinta a fost diferit la vernisaj), chiar daca s-a punctat succesul organizarii galeriei. Pe de alta parte, nu e nimic rau daca o lucrare, valoroasa si din punct de vedere artistic, are parte de un marketing bun si este cumparata. Ba dimpotriva. Cit sa mai invinuim o opera ca este marfa, atita timp cit are si o calitate estetica, stabilita de curatori sau critici de arta? Cit sa mai vedem in galerii doar un loc estetic, fara priza la evolutia expozitionala?
Sa urmarim niste exemple de artisti digitali romani. in primul rind, Matei Apostolescu, artistul care are una dintre lucrari („123FOURFIVE“) pe coperta de la Computer Arts Projects 89 si ilustratii in Otaku magazin. Lucrarile sale, impartite pe trei categorii (Freestyle, Remix si Identity) pot fi vazute si pe site-ul propriu (013a.com) si pe myspace.com/ beaucoupzero sau beaucoupzero.deviantart. com. Mircea Vlad (amnaesiaart.ro) poate fi gasit si pe gopurifyyourself.deviantart.com. Ambii se revendica din