• Tehnologii aflate inca in dezvoltare, permit unui utilizator sa miste cursorul mouse-ului pe ecran doar prin simpla privire a monitorului
In viitorul apropiat, mouse-ul ar putea deveni obiect de mobilier, deoarece calculatoarele vor putea recunoaste unde se uita utilizatorul, fara vreo alta interactiune din partea acestuia. La Iasi, o echipa de patru studenti rescriu codul sursa al algoritmului folosit de marele fizician Stephen Hawking, in incercarea de a-l face disponibil publicului larg. Ionut Carja de la Facultatea de Matematica, Matei Irinel, Cristian Lungu si Deliu Gabriel, toti trei de la Facultatea de Informatica, au realizat conversia programului din sistemul de operare UNIX in Windows. In acest moment algoritmul se afla in teste.
Cei patru studenti, reuniti in echipa BluePixel Studio, vor participa cu acest proiect la competitia studenteasca internationala Imagine Cup, sectiunea Software Design, sponsorizata de firma Microsoft. Competitia la nivel national pentru aceasta sectiune va avea loc la Timisoara, la inceputul saptamanii viitoare. In runda nationala, studentii de la Universitatea Alexandru Ioan Cuza vor avea de infruntat alte noua echipe din Cluj, Bucuresti, Suceava, Arad si Brasov. Finalistii vor putea participa la runda finala Imagine Cup, ce se va desfasura in Coreea. Proiectul celor patru studenti pleaca de la ideea ca, in trecut, persoanele cu deficiente motorii grave, care nu-si pot coordona miscarile membrelor, erau condamnate la o izolare in propriul lor corp. Astazi, Internetul si industria IT le-a permis unora dintre acestia sa se poata integra in lumea din jur prin intermediul calculatorului, dandu-le, de exemplu, posibilitatea de a-si gasi o slujba, de a cunoaste oameni din toate colturile lumii sau de a-si face cumparaturile. Pentru a putea beneficia de aceste avantaje este necesara doar capacitat