Reprezentantul Comisiei Europene a declarat ca libera circulatie a bunurilor este una din pietrele de temelie ale pietei interne a Uniunii Europene. "Masinile second hand sunt si ele bunuri si nu trebuie sa existe discriminare fata de masinile importate", spune Simons.
“De aceea, Comisia Europeana s-a sesizat cu privire la taxa de prima inmatriculare pentru autovehicule asa cum a fost aceasta decisa de catre Guvernul Romaniei. Orice masuri, referitoare la protectia mediului sau de alta natura, trebuie sa fie nediscriminatorii”, a mai declarat declarat Onno Simons.
“Comisia Europeana are incredere ca Guvernul Romaniei va lua masurile necesare pentru a inlatura orice elemente discriminatorii”, a incheiat insarcinatul cu Afaceri al Reprezentantei CE in Romania.
Referindu-se la controversata taxa, ministrul Economiei, Varujan Vosganian, a declarat miercuri ca Ministerul va transmite luni proiectul de lege referitor la taxa de prima inmatriculare atat Parlamentului Romaniei, cat si Comisiei Europene.
Istoricul taxei auto
Taxa de prima inmatriculare a intrat in vigoare la data de 1 ianuarie 2007, si se calculeaza in functie de vechimea masinii, nivelul emisiilor poluante si capacitatea cilindrica a masinii.
In urma cu doua luni, Comisia Europeana a trimis o notificare Ministerului Economiei si Finantelor prin care cerea modificarea legislatiei, argumentand ca legea este disciminatorie in cazul autoturismelor vechi importate din alte state ale Uniunii Europene.
La inceputul lunii mai, Finantele au raspuns Comisiei printr-o scrisoare in care au prezentat principiile pe baza carora va fi formulata noua grila de calcul, care nu a fost facuta publica.
Potrivit NewsIn, taxa aferenta inmatricularii unei masini cu o vechime de 1-2 ani, avand un motor de 1.4 litri va fi de 139 de euro, comp