Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania a scos luni la licitatie intocmirea studiului de fezabilitate pentru construirea autostrazii urbane Cluj, o noutate in domeniu in Romania. Banii necesari, aproximativ 4 milioane de euro, vor rezulta din economiile facute de companie ca urmare a nerepararii altor 11 drumuri nationale.
Acestea erau programate sa intre in reparatii, insa CNADNR a anulat prima etapa a acestui proces, respectiv elaborarea studiilor de fezabilitate.
Drumurile sacrificate sint: Bucuresti - Turnu Magurele, Alexandria -Zimnicea, Vaslui - Ivanesti, Buzau - Slobozia, Bucuresti - Calarasi, Bucuresti - Oltenita, Tulcea - Constanta, Tirgu Frumos - Hirlau - Botosani, Brasov - Cimpulung, Braila - Slobozia - Calarasi, Birlad - Adjud - Onesti.
„Faceau parte dintr-un program de reabilitare pentru care nu existau surse de finantare intr-un orizont vizibil de doi-trei ani. Ar fi fost bani aruncati pe fereastra“, a justificat anularea licitatiilor pentru studiile de fezabilitate Mihai Grecu, director general al CNADNR.
Afirmatie contrazisa tocmai de o nota semnata de acesta anterior, in care se preciza ca se renunta la proiectele de reparare a acestor drumuri si ca banii vor fi destinati, printre altele, si catre studiul de fezabilitate a autostrazii urbane Cluj.
Aceasta, in timp ce alte proiecte importante, precum inelul de ocolire a Capitalei la profil de autostrada, proiect vechi de cinci ani si nematerializat inca, asteapta un studiu de fezabilitate si la fel si portiunea tronsonului de autostrada Pitesti - Sibiu, de pe Coridorul IV paneuropean de transport. Acesta nu are un studiu de fezabilitate actualizat pe baza caruia tronsonul sa fie construit.
Traseul exact pe unde va trece o sosea este stabilit de catre firma aleasa pentru realizarea studiului de fezabilitate