Sarbatoarea Sfintei Treimi • Toate rugaciunile Bisericii incep cu invocarea Prea Sfintei Treimi: "In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh", aratand ca nu se poate face nici o rugaciune cu un rezultat fara credinta in aceasta
Astazi, credinciosii-ortodocsi sarbatoresc Sfanta Treime. Taina Treimii celei de o fiinta si mai presus de fire constituie temeiul credintei si trairii crestinesti, fiind totodata sufletul viu al Bisericii. Astfel, Biserica, ca Trup al lui Hristos extins in umanitate, prin Duhul Sfant, in timp si spatiu, este mediul in care se afla prezenta si actioneaza direct Sfanta Treime. Toate rugaciunile Bisericii incep cu invocarea Prea Sfintei Treimi: "In numele Tatalui si al Fiului si al Sfantului Duh", aratand ca nu se poate face nici o rugaciune cu un rezultat fara credinta in aceasta. De asemenea, toate rugaciunile sfarsesc cu slava Persoanelor Sfintei Treimi, cu marturisirea puterii Sale, ca temei al increderii ca ce s-a cerut in rugaciune se va putea implini.
In acest sfarsit al rugaciunii se exprima nadejdea in puterea Treimii de a implini cele cerute si in vointa Sa de a le implini. Atat in Biserica, cat si la orice inceput al unui lucru, credinciosii se inseamna cu semnul Sfintei Cruci, insotit de invocarea Sfintei Treimi, aratandu-se prin aceasta o anumita salasluire a Treimii in fiinta lor. Facandu-ne acest semn, ne amintim ca prin Cruce ne-a eliberat Fiul intrupat al Tatalui de robia pacatului si a dusmanului nostru nevazut. Prin pomenirea Sfintei Treimi la insemnarea noastra cu semnul Crucii aratam ca nu putem desparti crucea lui Hristos de iubirea si grija Treimii fata de noi, care a socotit ca prin Crucea suportata de Fiul lui Dumnezeu ne poate mantui, intrand prin ea in acelasi timp si vointa noastra de a ne infrana de la pornirile egoiste si de a ne darui impreuna cu Fiul, Tatalui ceresc,