Compania romaneasca Kandia - Excelent a intrat de vineri în posesia gigantului britanic Cadbury, cel mai mare producător de dulciuri din lume. Grupul Cadbury Schweppes a cumpărat 93,2% din Kandia - Excelent de la acţionarii majoritari ai firmei, Axis Investments şi Meinl Bank, pentru 326,4 milioane de lei (99,5 milioane de euro), prin două tranzacţii realizate pe piaţa deal a Bursei de Valori Bucureşti. "România este o piaţă cu mare potenţial şi suntem mulţumiţi că am făcut această investiţie aici. Kandia-Excelent este bine poziţionată şi poate continua să crească pe piaţa românească", a declarat, într-o conferinţă de presă, directorul general pe Europa Centrală şi de Sud al Cadbury, Ignasi Ricou. El a mai arătat că actuala conducere a companiei va fi menţinută, urmând ca preşedintele Kandia, Bernhard Huber, să se retragă din funcţie, iar actualul director general al companiei, Sorin Alexandrescu, să fie subordonat directorului general pe Europa Centrală şi de Sud al Cadbury. Numele companiei ar putea fi schimbat fie în Cadbury România, fie va fi format din Cadbury şi întregul sau o parte din numele actual al firmei.
În privinţa aducerii sau producerii în România a altor mărci pe segmentul ciocolatei, al dulciurilor sau al gumei de mestecat, Ricou a precizat că grupul va păstra produsele actuale ale Kandia-Excelent şi va încerca să înţeleagă bine afacerea din România, după care va fi luată o decizie în legătura cu lansarea altor mărci ale grupului. Cadbury Schweppes realizează aproximativ 10% din vânzările totale de dulciuri de pe piaţa mondială. Kandia-Excelent a înregistrat în primul trimestru din 2007 venituri totale de 44,3 milioane de lei, în creştere cu 50,7% comparativ cu aceeaşi perioadă din 2006, şi un profit net de 6,5 milioane de lei, de cinci ori mai mare. De la începutul anului, acţiunile Kandia-Excelent au crescut de aproape patru ori, fiind c