• Cateva suvenire precum brelocuri, semne de carte, tricouri, ceasuri sau farfurii, si acestea in cel mult trei modele, sunt singurele care pot evoca, in acest fel, pentru un turist, o amintire din Iasi • Si mai ridicol pentru cei care vor sa promoveze orasul si sub aspect turistic, cele mai uzitate imagini imprimate pe aceste suvenire sunt cele ale Palatului Culturii, Mitropoliei si Bisericii Trei Ierarhi sau ale Teatrului National Vasile Alecsandri • In schimb, magazinele de suvenire abunda cu oferte prin care zone cum ar fi Peles ori personaje gen Dracula sunt suprareprezentate pe aceste obiecte
Turistii care trec prin Iasi, cu greu isi pot procura suvenire. Cateva suvenire precum brelocuri, semne de carte, tricouri, ceasuri sau farfurii, si acestea in cel mult trei modele, sunt singurele care pot evoca, in acest fel, pentru un turist, o amintire din Iasi. Pe langa faptul ca sunt putine magazine care comercializeaza aceste produse, suvenirele legate de Iasi au o ingusta paleta de reprezentare a obiectivelor turistice iesene. Si mai ridicol pentru cei care vor sa promoveze orasul si sub aspect turistic, cele mai uzitate imagini imprimate pe aceste suvenire sunt cele ale Palatului Culturii, Mitropoliei si Bisericii Trei Ierarhi sau ale Teatrului National Vasile Alecsandri. Pot fi gasite pe piata doua sau trei modele de tricouri care au imprimata fie imaginea Palatului Culturii, Mitropoliei, fie a blazonului orasului, un model de semn de carte, doar cu reprezentarea trioului Palat, Mitropolie, Teatru, cateva modele de ceasuri, si ceva mai multe farfurii sau pahare personalizate cu imagini din Iasul cultural.
Dar nu lipsesc kitschurile, acestea pot fi gasite oriunde si la preturi modice. La tarabele improvizate sau la tonete, vanzatorii recunosc ca turistii n-au sa gaseasca suvenire, ba mai mult, obiectele de aici sunt mai ales ki