Grupul britanic de aparare a drepturilor omului Privacy International a acuzat Google ca, prin fiecare utilizare a motorului de cautare, compania strange informatii private.
Mai exact despre gusturile, preferintele si profilul consumatorilor, care ar putea fi folosite de agentii de publicitate. Reprezentantii companiei Google au declarat ca nu au incalcat viata privata a clientilor si ca raportul Privacy International este incorect. Tot recent, Google a anuntat ca lucreaza la crearea celei mai mari baze de date din lume cu informatii personale despre utilizatorii sai.
Companii verificate la sange
Printre siteurile verificate de Privacy International se mai numara Amazon, AOL, Apple, BBC, Bebo, eBay, Facebook, Friendster, Google, Hi5, Last.fm, LinkedIn, LiveJournal, Microsoft, Myspace, Skype, Wikipedia, Yahoo!, YouTube.
Google se afla pe ultimul loc intr-un clasament de 23 de companii de Internet examinate. A fost singura companie care a fost cotata cu punctaj minim pentru „supraveghere comprehensiva a consumatorilor si pentru ostilitate adanc inradacinata in privinta intimitatii”. Microsoft Corp. si Yahoo Inc. au obtinut un punctaj apropiat de cel pe care l-a primit Google. Microsoft a primit 4 puncte pentru „lipsuri majore in practicile pentru protejarea intimitatii”. Yahoo a primit 5 puncte, clasandu-se inaintea companiei Google, pentru „amenintari substantiale la adresa informatiilor private”.
„Amenintari la adresa vietii private”
„Suntem dezamagiti de raportul Privacy International, care se bazeaza pe mai multe informatii incorecte sau intelese gresit”, a declarat Nicole Wong, associate general counsel la Google. Raportul Privacy International considera „amenintari la adresa vietii private a consumatorilor” si platformele sociale Hi5 si Facebook. Alte site-uri criticate de raportul grupului britanic de aparare a dreptur