In timp ce in vestul tarii se concesioneaza trasee feroviare "neinteroperabile", distanta Timisoara - Resita se parcurge cu trenul "din doua bucati", iar niste investitii in infrastructura feroviara sunt mai mult decat necesare, Guvernul pregateste portofolii-mamut de proiecte de cale ferata. Care, din nou ca din intamplare, ocolesc Timisul.
Dupa ce o serie de economisti timiseni trageau un semnal de alarma cu privire la felul in care Timisoara va fi ocolita de marile coridoare rutiere paneuropene, prin "verva" cu care se lucra la Podul Vidin - Calafat si concentrarea reprezentantilor Ministerului Transportului pe proiecte strict interne, gen autostrada Transilvaniei - Bechtel, nici investitiile importante in infrastructura feroviara nu par sa nimereasca vestul tarii.
Cu finantare de 85% de la Comisia Europeana si 15% de la bugetul de stat, Guvernul pregateste o serie de portofolii de proiecte de cale ferata care nu au nici legatura tangentiala cu Timisul. Mai precis se va investi masiv in urmatoarele trasee : Brasov - Sighisoara (130 km), Sighisoara - Coslariu (98 km), Coslariu - Simeria (68 km), Predeal - Brasov (t6 km) si Craiova - Calafat (107 km). Guvernul mai spune ca aceste proiecte "sunt localizate de-a lungul Retelei Trans-Europene de Transport si a Coridorului IV (ramura nordica si sudica) ce constituie o parte importanta din Proiectul de Prioritate Europeana tt «Axa de cale ferata Atena - Sofia - Budapesta - Viena - Praga - Nurnbeg/Dresda - Bucuresti»".
Cum aceste lucrari vor fi extrem de scumpe si se estimeaza ca vor dura "t7 de luni la data inceperii", nu e greu de estimat ca pe putin in urmatorii doi sau trei ani nu vor exista sub nicio forma fonduri pentru lucrari de infrastructura feroviara de amploare in vestul tarii.
In timp ce in vestul tarii se concesioneaza trasee feroviare "neinteroperabile", distanta Timisoara - Resita