Aeroporturile Otopeni si Baneasa vor continua sa functioneze separat pana cand Compania Nationala Aeroporturi Bucuresti va fi inmatriculata la Oficiul Registrului Comertului, potrivit actului normativ introdus luni, 18 iunie, in Monitorul Oficial.
Legea din 18 iunie a modificat actul normativ publicat pe 12 aprilie in Monitorul Oficial, iar cele doua aeroporturi nu au putut fuziona din cauza imposibilitatii de a finzaliza inscrierea societatii nou-formate la Registrul Comertului.
Ministrul Transporturilor, Ludovic Orban, a informat ca ministerul va face recurs si va cere modificarea ordonantei judecatoresti potrivit careia fuziunea aeroporturilor Baneasa si Otopeni a fost suspendata. Potrivit ministrului Transporturilor, privatizarea Societatii de Aeroporturi Bucuresti va fi afectata de suspendarea fuziunii fiindca nu va putea fi ales consultantul.
Ludovic Orban a mai adaugat ca "Aviatia Utilitara si-a adus aminte dupa cativa ani ca mai are de luat un teren de 17 hectare si cred ca aceasta opozitie este folosita ca forma de presiune asupra Ministerului Transporturilor pentru a aproba cererea legata de cel de-al doilea teren", insa cererea de retrocedare a celor 17 hectare de teren se afla in procedura administrativa.
Fuziunea celor doua aeroporturi a inceput din luna martie a acestui an si are ca scop elaborarea unor proiecte comune care sa duca la dezvoltarea infrastructurii si se doreste o politica de marketing si manageriala unitara, dar si stoparea unei comptetitii intre aeroporturile Otopeni si Baneasa.
Din anul 2000 pana in 2006, terenul de 8,9 hectare, detinut din 1964 si pana in 2000 de SC Aviatia Utilitara Bucuresti SA, a fost motivul unui continuu conflict judiciar intre Aeroportul International Bucuresti-Baneasa si Aviatia Utilitara. Potr