După ce Starcom a luat cel mai performant premiu de pănă acum, din industria publicitară, Leul de Argint la Festivalul de Publicitate de la Cannes, pe 19 iunie, după dublă nominalizare pe listele scurte, un alt premiu important, Leul de Bronz, a fost căştigat de agenţia GMP. In sfărşit am inceput să contăm pe harta publicităţii mondiale.
Â
Performanţă. Am luat premii frumoase şI pentru publicitate
A 54-a ediţie a regalului de publicitate mondială de la Cannes, a venit anul acesta cu primele premii obţinute de agenţiile romăneşti. La un festival cu o competitiviate ieşită din comun, chiar şi nominalizarea lucrărilor pe lista scurtă, printre finalişti este un titlu de glorie pentru cei căţiva aleşi.
Anul acesta, Romănia a avut cinci nominalizări la mai multe categorii, şi, incă opremieră, două duble nominalizări pentru Starcom şi pentru GMP. Leo Burnett a fost printre finalişti, cu lucrarea Sweden, pentru brandul Western Union, GMP a fost nominalizată cu lucrarea "Biletul", pentru brandul Măndra şI la categoria "Film", pentru spotul "Porcul" (brand Boom Tv). Starcom a fost dublu nominalizată cu campania "1 din 8 femei", campanie iniţiată de Avon. Dintre aceştia, premianţii nu au intărziat să apară.
Pe 19 iunie, Romănia spărgea gheaţa la Cannes Lions cu un "Silver Lion" ("Leu de Argint") căştigat de către Starcom. A doua zi, pe 20 iunie, GMP şi-a adjudecat un "Leu de Bronz". Se poate spune că lumea bună creativă a inceput să ia in considerare şi valorile romăneşti inscrise in competiţii specifice, fie ele de film, ori de creaţie şi strategie publicitară. Dar poate că nu numai calea deschisă de regizorii romăni recent laureaţi a contat pentru privirile juriului de pe Riviera. Se pare este că este vorba şI despre o schimbare de atitudine a publicitarilor locali. Intrebat despre cum vede prestaţia Romănie