Elevilor li s-a dat „verdictul” în cazul Testării Naţionale. Ieri, la fiecare centru de testare au fost afişate listele cu numele elevilor respinşi sau admişi. Suspansul părin-ţilor şi copiilor a luat sfârşit în jurul amiezii, când profesorii din comisiile de evaluare au afişat la geamuri listele cu rezultate. Cei prezenţi s-au îmbulzit să-şi găsească numele pe liste, reacţia lor fiind proporţională cu valoarea rezultatului.
Rezultate mult mai bune
Cum nu s-a mai întâlnit de ani buni încoace, cunoştinţele elevilor au făcut o impresie bună. „După primele estimări, realizate înainte de centralizarea rezultatelor, procentul de promovabilitate la Testele Naţionale 2007 este de 79,60%. Este un rezultat mai mult decât îmbucurător”, ne-a declarat inspectorul şcolar general adjunct, Anna Farkas, şefa Comisiei de testare de la nivelul Inspectoratului Şcolar Judeţean Braşov. Practic, din cei aproximativ 4.000 de elevi care au participat la capacitate, 3.200 au promovat şi intră în admiterea la licee. Ceilalţi, pot alege un loc la şcolile de arte şi meserii.
Efectul subiectelor
la vedere
Faţă de anul trecut, rezultatele au crescut spectaculos – de la 62 % la aproape 80% . Este greu de crezut că, într-un an, capacitatea intelectuală şi conştiinciozitatea elevilor a crescut atât de mult. Cauzele sunt altele. „În primul rând, elevii au avut acces la subiecte şi au avut timp să le înveţe. În plus, după rezultatele din anii trecuţi, cadrele didactice s-au mobilizat în plus pentru ca elevii să fie mai bine pregătiţi. Putem spune fără probleme că elevii sunt mai bine pregătiţi”, a declarat Farkas. Carmen Tănăsescu, şeful Inspectoratului Şcolar spune că la mijloc se mai află şi buna organizare a testării. „În ciuda faptului că subiectele la Limba şi literatura română au avut un grad de dificultate mai mare faţă de anul trecut, elevii s-au d