Reclame, site-uri, sfaturi din reviste si de pe la TV... pe toate astea ne bazam pentru a lua deciziile in viata. Din pacate pentru mine, pentru ca reusisem de ceva vreme sa scap de acest obicei, am avut timpul necesar sa zappez. Telecomanda a fost numai a mea si am putut, fara niciun fel de impediment, sa vad ce se mai intampla prin media de pe la noi. Reclame multe... la orice, pornind de la detergent cu fetele vedetelor pre-decembriste, trecand pe la margarine, dulciuri, masini, si ajungand la credite de tot felul. A ajuns sa nu ma mai mire inclinarea romanasului spre credite si spre achizitionarea de masini bengoase, din moment ce publicitatile numai asta prezinta. Creditul este salvator al familiei, iar masinuta este ca un colac de salvare al stimei de sine. Asa ca, suntem mari consumatori de aceste doua produse. Pasta de dinti de multe feluri, desenata in culori felurite si scoasa la vanzare cu multa inversunare, se pare ca nu a ajuns inca sa atraga mioriticii, pentru ca sondajele inca mai arata, dupa atata timp de occidentalizare, ca nu consumam cantitati tocmai mari din acest produs. Sampoane, masti pentru par, produse cosmetice, vopsele de par, sapunuri si alte chestii inmiresmate, fac cu ochiul din ecranul televizorului. Stiu ca publicitatea poate „naste monstri“, ca manipuleaza usor si ca poate crea produse vedeta, asa cum si televiziunea creeaza vedete false cu zambete schimonosite. Stiu ca reclamele cele mai frumoase duc, de cele mai multe ori, la vanzari colosale si ca minutul de emisie pentru un spot publicitar poate costa cam cat castiga un roman intr-un an. Curiozitatea ne indeamna sa incercam. Spre exemplu, produsele cosmetice au mare succes intr-o tara de orgoliosi, cum este Romania. Stiti zicala aia cu „capra raioasa cu coada batoasa“? Asa si cu romanasul... care uneori nu are dupa ce sa bea apa, dar de cele mai multe ori are macar un par