la nevoie, laptopul se incarca la bateria masinii / APDocumente:
Studiu ANRCTI
(29.06.2007) PDF
La un nivel inca redus fata de media europeana, piata internetului de mare viteza (in banda larga sau broadband) in Romania a ajuns la circa 1,8 milioane conexiuni, in crestere cu 136% fata de nivelul din anul anterior. Internetul are tendinta sa fie mobil si rapid, insa in randul unor categorii limitate de utilizatori.
Chiar daca operatorii de telefonie mobila sunt destul de optimisti in privinta apetitului romanilor pentru serviciile broadband, analistii spun ca deocamdata acesta este un segment care ii atrage in special pe oamenii de afaceri si ca mai trebuie sa treaca ani pana cand se va vorbi despre un potential ridicat de penetrare a acestor servicii in randul abonatilor la telefonia mobila.
[c:4:s]Initial, lansarea Internetului mobil de mare viteza a avut la baza nevoia oamenilor de afaceri de a accesa internetul, intranetul companiei sau de a trimite documente prin e-mail in conditii de mobilitate, atunci cand calatoresc in tara sau in strainatate.
ANRCTI: in 2007, rata de penetrare broadband va ajunge la 10%
Conform statisticilor ANRCTI, rata de penetrare broadband in Romania este de 8,2% in 2006, valoare ce plaseaza tara nostra sub media din Uniunea Europeana, de 15,6%, dar peste media celor zece state care au aderat in mai 2004, respectiv 6,8 %.
Potrivit sursei citate, din numarul total de conexiuni broadband, conexiunile mobile (CDMA/EVDO, EDGE, 3G) au o cota de piata broadband de 39%, depasind 680.000 de conexiuni la finele anului trecut (V. studiul ANRCTI - pagina 6).
La nivel european, cele mai ridicate niveluri de penetrare broadband sunt in Danemarca (30,3%). Olanda (29,8%) si Finlanda (26%), iar cele mai scazute se inregistreaza in Turcia (3%), Grecia (3,3%)