„Duminica, românii cheltuiesc în medie pentru bunuri de larg consum, la o ocazie de cumpărare, sensibil mai mult decât cheltuie în medie într-o zi din săptămână“
Studiul GfK Consumer Tracking
Aproape toţi românii (95%) merg duminica la cumpărături, la fel ca şi bulgarii şi croaţii, dar într-o pondere mai mică totuşi decât consumatorii din Rusia, Bosnia-Herţegovina şi Serbia, unde întreaga populaţie ajunge în a ultima zi a săptămânii în magazine, potrivit unui studiu GfK.
La polul opus se află Ungaria, unde doar 69% din locuitori îşi petrec duminica la cumpărături, restul de 31% preferând să îşi facă aprovizionarea în celelalte zile ale săptămânii. În ceea ce priveşte valoarea bunurilor de larg consum achiziţionate în a doua zi a weekendului, aceasta reprezintă în cazul românilor şi al ruşilor 13% din totalul cumpărăturilor săptămânale, în timp ce pentru polonezi are o pondere de doar 3%.
Totodată, în Serbia cumpărăturile “de duminică” ajung la 16% din suma cheltuită în magazine în întreaga săptămână, în Bulgaria, Cehia şi Croaţia, la 7-8%, iar în Ungaria şi Slovacia, la 5%. Comparativ cu media săptămânală, românii cheltuiesc sume mai mari duminica în hipermarketuri, la fel ca şi în unităţile aparţinând comerţului tradiţional, în timp ce în restul zilelor preferă supermarketul. (E.C.)
„Duminica, românii cheltuiesc în medie pentru bunuri de larg consum, la o ocazie de cumpărare, sensibil mai mult decât cheltuie în medie într-o zi din săptămână“
Studiul GfK Consumer Tracking
Aproape toţi românii (95%) merg duminica la cumpărături, la fel ca şi bulgarii şi croaţii, dar într-o pondere mai mică totuşi decât consumatorii din Rusia, Bosnia-Herţegovina şi Serbia, unde întreaga populaţie ajunge în a ultima zi a săptămânii în magazine, potrivit unui studiu GfK.
La polul opus se află Ungaria, unde doar 69% din locuitori îşi petrec dum