Actionarii companiei de outdoor Klass Advertising se gandesc sa achizitioneze un jucator de dimensiuni mici, dupa ce au vandut pentru mai bine de
5 mil. euro un pachet de 51% din actiuni gigantului american de advertising Clear Channel Outdoor.
"Urmeaza o perioada de acomodare cu Clear Channel Outdoor, dar ne uitam spre jucatori mai mici din piata in vederea unei eventuale achizitii", spune Florin Gindila, directorul general al Klass Advertising. In aceste conditii s-ar putea repeta povestea de la Affichage unde, dupa ce a vandut 70% din Churchill View elvetienilor de la Affichage, Lucian Palaz, directorul general al companiei, a cumparat 90% dintr-un jucator local - Romanian Billboard Network (RBN).
Cu o prezenta mai mult decat discreta in piata, Klass Advertising este primul mare jucator din outdoor care semneaza in acest an cu un investitor strategic.
Strainii se uita tot mai atent la piata locala, dupa ce anul trecut au fost bifate doua tranzactii importante: Affichage - Churchill View si Multireklam - Effect Media.
"Clear Channel Outdoor incearca de mult timp sa intre pe piata, iar noi am fost, probabil, ultima lor sansa pentru a realiza o achizitie in Romania", precizeaza directorul general al Klass Advertising.
El adauga ca au negociat cu cinci investitori, dintre care unul local.
Cu americanii, discutiile dureaza de un an de zile, iar din momentul in care s-au hotarat sa bata palma, lucrurile s-au precipitat si au mai trecut doar trei luni pana la semnarea tranzactiei, in urma cu doua saptamani. "Principiul de baza in business este 'dezvolti pana vinzi'", spune Gindila.
"Stateam bine financiar si nu au existat semne de intrebare", precizeaza el. Klass Advertising a avut in 2005 afaceri de 2,8 milioane de euro, 18 angajati si un profit de 0,8 mil. euro. "In 2006, am avut afaceri de 4,5 milioane de euro si un prof