Pentru multi din cei peste 300 de milioane de americani, presa din SUA a devenit neindestulatoare. Sau insuficient de buna. Cert e ca tot mai multi dintre consumatorii de media de peste Ocean isi intorc privirile, click-urile si portofelele spre ziaristii Reginei. Presa britanica ia amploare in SUA, intr-un fenomen care ii scoate din inertia lor aristocratica pe jurnalistii englezi si ii determina sa caute solutii practice de marketing.
Un articol despre fostele iubite ale senatorului american Fred Thompson, publicat lunea trecuta pe site-urile publicatiilor englezesti Times a atras peste 200.000 de vizitatori. Doua treimi dintre acestia erau americani.
The Times si The Sunday Times nu sunt insa singurele ziare britanice cu lipici la americani. Printr-un fenomen asemanator trece si The Guardian. Cat despre editiile online ale publicatiilor The Independent si The Daily Mail, acestea au mai multi cititori in America decat in Marea Britanie, potirvit unui studiu efectuat de compania de masurare a traficului pe Web, ComScore.
Intre timp, jurnalistii britanici incearca sa iasa in intampinarea cititorilor si cumparatorilor de publicitate din SUA, acoperind tot mai multe subiecte tangente cu politica si cultura americane. Chiar si cea mai mare organizatie mediatica din Marea Britanie, BBC – cunoscuta pentru prezenta sa pe piata internationala, se afla in toiul unui proces de rebrandare si consolidare pe piata americana.
Cifrele sunt edificatoare pentru ilustrarea tendintei. Astfel, revista The Economist, detinuta pe jumatate de trustul Pearson, are o circulatie de 1,2 milioane de exemplare in SUA, comparativ cu cele 170.000 de copii vandute in tara-parinte. Editia americana a publicatiei The Financial Times, detinuta tot de grupul Pearson, si-a intrecut anul acesta omoloaga britanica, vanzand 147.000 de copii in luna mai, fata de cele 142.000 de ex