Naver.com, un motor de cautare cu continut propriu, bazat pe inteligenta colaboratorilor, detine suprematia pe piata sud-coreeana a cautarii online si aduce o noua perspectiva pentru oferta de informatie din cyberspace, relateaza International Herald Tribune.
Cum poate afla un elev de liceu dintr-un oras de provincie sud-coreean care e cel mai scurt drum intre doua repere ale orasului? Tasteaza intrebarea pe Naver.com si asteapta ca unul din cele cateva zeci de mii de voluntari sa-i ofere un raspuns. Acesta este, in principiu, sistemul dupa care functioneaza cel mai prolific motor de cautare din Coreea de Sud.
Bazandu-se pe inclinatia asiaticilor de a-si oferi ajutor reciproc pe Internet, Naver.com acopera, in prezent, 77% din piata de cautare online din Coreea de Sud. Daum.net, alt portal local, detine o cota de piata de 10,8%, fiind urmat de versiunea sud-coreeana a gigantului Yahoo, cu 4,4%. Surprinzator este ca liderul mondial in cautarea online, gigantul Google, nu este preferat decat de 1,7% dintre internautii sud-coreeni, potrivit companiei de studii de piata online, KoreanClick.
"Indiferent de cat de puternic ar fi motorul de cautare Google, nu are destul de multe date in limba coreeana, pentru a fi folositor clientilor din Coreea de Sud", sustine analistul Wayne Lee. In anul 1999, fondatorii Naver si-au dat seama ca in cyberspace nu exista, pur si simplu, destula informatie in limba coreeana, pentru a face dintr-un motor de cautare national o afacere profitabila. Asa ca au inceput sa produca propriile texte, acumulate intr-o baza de date.
Strategia s-a dovedit a fi una de succes. Intr-o tara cu peste 48 milioane de locuitori, in care peste 70% folosesc frecvent Internetul, oamenii nu cauta doar informatie seaca, ci si simtul comunitar si interactiunea umana specifice asiaticilor. In fiecare zi, peste 16 milioane de utilizatori viziteaz