Comisia de privatizare a Automobile Craiova va incepe, luni, negocierile cu reprezentantii companiei Ford, dupa ce a validat, vineri, documentele de participare depuse de producatorul auto american, singurul ofertant pentru fabrica de la Craiova.
Sebastian Vladescu, presedintele comisiei de privatizare, a deschis cutia cu oferta grupului Ford si a declarat ca, din punct de vedere al numarului si tipului de documente, compania a depus toate actele necesare calificarii in etapa negocierilor.
Secretarul de stat in MEF a mai precizat ca vineri nu va fi deschisa nici oferta tehnica, nici cea financiara, acestea urmand sa fie analizate pentru a verifica indeplinirea cerintelor legale.
Comisia de privatizare a Automobile Craiova va deschide oferta tehnica si cea financiara luni, in prezenta reprezentantilor Ford.
Compania americana Ford a depus pana la termenul limita, care a expirat joi la ora 16:00, singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova.
Pentru fabrica de la Craiova au depus oferte neangajante General Motors Corporation, Ford Motors Company si compania Russian Machines, parte a grupului rus Basic Element controlat de Oleg Deripaska, unul dintre cei mai bogati oameni din lume.
Istoria Daewoo Automobile Romania
Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry - care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.
General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.
In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pac