In timp ce rezervarile domestice lancezesc, firmele de turism online din SUA incep sa se extinda la nivel global, cu accent pe Europa, unde rezervarile au crescut cu 30% anul trecut. Chiar daca afacerile pe teren strain pot fi mai complicate, executivii si analistii sunt de parere ca investitiile pe pietele externe vor fi puternic recompensate.
“Afacerile pe plan international au devenit o parte esentiala in industria turismului online. Rezervarile online cresc, in general, si capata o pondere tot mai importanta in turismul global”, a declarat Jake Fuller, un analist al firmei de investitii Thomas Weisel Partners, citat de The New York Times.
Analistul a adaugat ca rezervarile inregistrate de companiile Expedia, Travelocity si Priceline au crescut cu doar 7% anul acesta, pana la 33 de miliarde de dolari. Evolutia slaba a fost cauzata de incercarea companiilor aeriene, a hotelurilor si a firmelor care inchiriaza masini de a-i atrage pe consumatori direct pe site-urile lor. Piata de comert electronic in SUA a atins si ea punctul in care vanzarile din anumite domenii apuca o panta descendenta.
Chiar si unii lideri ai comertului electronic, cum ar fi Amazon sau eBay, au incercat sa faca incursiuni in pietele de peste Ocean. Insa analistii sustin ca vanzarea de produse infrunta mai multe obstacole in extinderea internationala.
Cifrele arata ca aproximativ 30% din turismul domestic american se realizeaza prin rezervari online,cu estimari de crestere de pana la 50%. In Europa, rezervarile online aduc un raport de doar 20% din vanzari, in timp ce in Asia reprezinta doar 12 procente din total.
Modalitatile prin care agentiile de turism online americane au devenit jucatori vizibili pe piata europeana au fost fie prin cumpararea competitorilor, fie prin cresterea numarului de actiuni in propriile afaceri.
De exemplu, compania Priceline a cump