Cel mai mare publisher german a renuntat la lansarea unui tabloid pe piata franceza, in timp ce in Polonia ii merge foarte bine cu ziarul Fakt lansat in 2003.
Proiectul era unul ambitios. Titluri soc, poze incendiare, subiecte foarte populare. Asa se anunta viitorul ziar care avea sa reimparta cartile pe tabla de joc a presei franceze. Insa acum nu se va mai intampla nimic. Proiectul Bild-ului francez, ce urma sa fie lansat in toamna acestui an, a fost abandonat inainte de a se confrunta cu un posibil esec.
La cateva sute de kilometri departare, Bild-ul polonez este considerat o poveste de succes. In doar trei ani, tabloidul Fakt, lansat in octombrie 2003 de Axel Springer, a cucerit prima pozitie printre cotidienele poloneze, cu 529.000 de exemplare vandute zilnic.
"Decizia finala a fost luata de catre board-ul de conducere al grupului. Am anuntat inca de la inceput ca vom lua hotararea finala in decursul acestei veri, dupa ce vom efectua toate studiile legate de lansare", a declarat Andreas Wiele, presedintele departamentului international al grupului Axel Springer, cel mai mare publisher de ziare din Germania, cu un profit anual net de 291 milioane de euro.
Motivele din spatele abandonului acestui proiect sunt in mare parte de natura financiara. Springer a fost dispus sa investeasca 120 de milioane de euro pentru a oferi publicului francez un cotidian popular, sapte zile pe saptamana, la pretul de 0,6 euro.
"Obiectivele noastre pentru primii cinci ani erau sa vindem 750.000 de exemplare si sa avem o cifra de afaceri de 180 de milioane de euro, 60% proveniti din vanzari si 40% din publicitate. Dupa un an de studii si analize, am ajuns la concluzia ca aceasta lansare presupune mai multe riscuri decat sanse de reusita. Stim care sunt caracteristicile pietei franceze, dar la final am ajuns la concluzia ca nu putem depasi decat 60-70% d