Pentru a tine pasul cu ritmul in care clientii lor se inzestreaza cu ultimele gadgeturi, hotelurile si companiile de transport se echipeaza cu cele mai noi iPod-uri, DVD playere, sisteme Hi-Fi si ecrane cu plasma... orice pentru a-l face pe client sa se simta ca acasa.
In urma cu cativa ani, una dintre placerile statului la hotel era faptul ca te puteai bucura de ultimele inventii tehnologice, pe care nu le aveai acasa. De la geamurile de termopan, pana la usile glisante, aparatele de aer conditionat sau sistemele video, stiai ca platesti pentru niste facilitati pe care nu le ai acasa.
Insa intr-un anumit punct in revolutia digitala, tehnologia proprie de divertisment a consumatorilor a luat-o in fata aparaturii din hoteluri si avioane. Ecranele mici din tavan, care iti intepenesc gatul sau televiziunea prin cablu din camera de hotel nu ofera consumatorilor experienta sistemului digital TiVo de acasa.
Dar turismul este o industrie care se misca repede. Complexurile hoteliere si companiile de transport incep sa isi completeze arsenalul cu televizoare cu ecran plat, sisteme audio de inalta definitie, aparate iPod si o larga selectie de programe TV. Unii jucatori ofera continut propriu de divertisment, insa preponderent pentru segmentul de business si first class.
Analistii consultati de publicatia International Herald Tribune sustin ca aceste imbunatatiri in tehnologie reprezinta o incercare a companiilor din turism de a-i face pe clienti sa se simta mai putin alienati si departe de casa. "Toate demersurile noastre provin din constientizarea faptului ca clientul vrea mai mult control. Daca acasa la el beneficiaza de aparate ca iPod-ul, de ce ar trebui sa fie privat de ele atunci cand calatoreste?", a declarat pentru IHT Henry Harteveldt, analist al firmei Forrester Research.
Intr-o anumita masura, lanturile hoteliere au creat asteptari, an