Piata media din Romania ar putea ajunge in 2007 la o jumatate de miliard de euro, 485 milioane de euro, net. Aceasta este una dintre concluziile celei de-a zecea editii a Media Fact Book, studiu realizat de agentia de media Initiative, citat de Standard.
"Anul 2006 a fost unul foarte bun pentru industria de media si publicitate, in general, si pentru agentia Initiative, in particular. Rata de crestere de 33% este uimitoare pentru o piata care a stat mult timp in umbra vecinilor din regiune. Iar pentru anul 2007, Initiative prognozeaza o crestere de 34-35% a pietei de media, catre o jumatate de miliard de euro net", declara Veronica Savanciuc, presedinte Initiative Romania.
Cresterea are la baza pe de o parte marirea puterii de cumparare a populatiei si dezvoltarea consumatorilor in unii tot mai sofisticati, iar pe de alta parte scumpirea preturilor lista a mojoritatii canalelor media si dezvoltarea segmentului new media. Mai mult, procentul de crestere atins in 2006 si prognozat pentru 2007, de peste 30%, se aplica unei piete in care interesul pentru canalele media traditionale este tot mai scazut. Lucru care se resimte si la nivelul procentului pe care fiecare domeniu media il primeste din volumul total al incasarilor.
Daca presa scrisa continua sa piarda teren in favoarea televiziunii, Internetul si cinemaul au inregistrat o crestere cu 59% a incasarilor in 2006 fata de 2005, ajungand la peste 4,5 milioane de euro. Pentru anul acesta, procentul de crestere al incasarilor acestui domeniu este asteptat sa fie de 52%, Internetul si cinemaul inregistrand, astfel, cea mai mare crestere a volumelor incasate.
Dupa cum specialistii asteptau, cei mai multi bani au mers si in 2006 catre televiziune - 62% din valoarea neta de 363 milioane estimata de Initiative Media. In 2007, tele