Presedintele sindicatului liber al Navigatorilor, Adrian Mihalcioiu, ii spunea, in urma cu cateva zile, ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, ca actualul format al carnetului romanesc de marinar nu e in conformitate cu legislatia internationala si, in plus, ii victimizeaza pe marinarii romani. Marul discordiei este faptul ca ANR a conceput carnetul de marinar cu o rubrica speciala – caracterizarea navigatorului – care nu se regaseste in alte tari. In replica, oficialii Autoritatii Navale Romane spun ca actualele carnete sunt eliberate de ANR incepand din anul 2002 si ca documentele sunt conforme cu standardele cerute de conventia ILO 108, care dateaza din 1958. "Actualele carnete contin 15 elemente de securizare, printre care sase elemente sunt invizibile. Documentul a fost acceptat de Comisia Europeana ca fiind unul conform cu normele in vigoare. In ceea ce priveste elementele constitutive ale carnetului de marinar, conventia prevede un numar obligatoriu de elemente pe care acesta trebuie sa le cuprinda, dar in cadrul acelei conventii se stipuleaza ca fiecare stat membru semnatar al acestei conventii poate sa adauge rubrici si inscrisuri pe care le considera necesare", a declarat serban Berescu, directorul departamentului Operatiuni Navale din cadrul ANR. Valentin serbanescu a declarat ca nu sunt motive intemeiate pentru a proceda la schimbarea documentelor, mai ales ca pana in prezent aproximativ 40.000 de documente sunt in termenul de valabilitate.
Presedintele sindicatului liber al Navigatorilor, Adrian Mihalcioiu, ii spunea, in urma cu cateva zile, ministrului Transporturilor, Ludovic Orban, ca actualul format al carnetului romanesc de marinar nu e in conformitate cu legislatia internationala si, in plus, ii victimizeaza pe marinarii romani. Marul discordiei este faptul ca ANR a conceput carnetul de marinar cu o rubrica speciala – caracterizarea nav