Experţii în comunicare oferă soluţii pentru a câştiga încrederea populaţiei din zonele de conflict În timp ce soldaţii americani sunt ţinta atentatelor în Irak şi Afganistan,
Experţii în comunicare oferă soluţii pentru a câştiga încrederea populaţiei din zonele de conflict
În timp ce soldaţii americani sunt ţinta atentatelor în Irak şi Afganistan, experţii în comunicare îndeamnă armata Statelor Unite să adopte strategii de marketing în cele două campanii. Militarii sunt îndemnaţi să consulte populaţia locală cu privire la planurile de reconstrucţie.
Armata americană are nevoie de o strategie de marketing în Irak şi Afganistan, pentru a câştiga încrederea populaţiei civile, se arată într-un studiu al Centrului de cercetări RAND Corporation. Experţii sugerează că, înainte de toate, militarii trebuie să înveţe să cunoască populaţia civilă din Irak şi Afganistan şi să verifice cum percepe ea operaţiunile americane.
"Numai cuvintele nu sunt suficiente pentru a obţine susţinerea opiniei publice. În loc de aceasta, forţele americane trebuie să ia măsuri, dacă vor susţinerea populaţiei locale", a explicat Todd Helmus, expert în ştiinţe comportamentale şi coautor al acestui studiu, comandat de Pentagon.
Specialiştii în comunicare de la Washington speră că această strategie va ajuta armata SUA să-şi refacă imaginea după scandalurile de la Abu Ghraib şi Guantanamo Bay.
Modelul: campaniile marilor companii
Studiul propune folosirea unor tehnici de marketing: dezvoltarea imaginii produsului şi a noţiunii de satisfacţie a consumatorului, segmentarea pieţei şi exploatarea factorilor de influenţă. "Multe dintre aceste tehnici pot fi folosite de armata americană pentru a modela modul în care o percep afganii şi irakienii", arată documentul.
Experţii sugerează, astfel, o ameliorare a imaginii de marcă a armatei americane, făcând o