Alexandru Dobrescu Nu sunt un fan al telefonului mobil, dar am avut ocazia sa ma conving de utilitatea lui in anumite momente. Asa ca m-am abonat si eu la una din retelele cu larga acoperire, pe nume Vodafone. Firma mare, intinsa in toata Europa.
Pana aici, toate bune si frumoase. Numai ca, intamplandu-se sa fac o scurta calatorie de studii in Italia, am constatat ca lucrurile au si o fata mai putin agreabila. Ba chiar urata de-a dreptul.
Cobor din avion la Roma si bag de seama ca telefonul nu functioneaza. Sun, pe banii mei, la Vodafone Romania, sa aflu care e pricina. "Selectati automat sau manual reteaua!", ma instruieste o operatoare. Ma conformez, caut sa intru, si automat, si manual, in reteaua Vodafone Italia, insa telefonul meu se incapataneaza sa ramana mut ca o ceapa. Sun iarasi la Bucuresti, tot pe banii mei, explic din nou ce ma doare, inclusiv ce manevre am facut, si o alta operatoare ma lamureste ca asa ceva nu se poate.
"Probabil ca telefonul dumneavoastra are o problema", ma incurajeaza dumneaei.
Te pomenesti ca asa o fi! Ajutat de un prieten, merg la Vodafone Italia. Explic si acolo, oamenii zambesc, profesional - imi inchipui eu, repeta manevrele incercate de mine, dar degeaba. "Poate e defect", imi dau si eu cu parerea. "Telefonul e bun, mi se raspunde. Doar ca intrarea lui in alta retea e blocata din Romania. Au venit si alti romani cu aceeasi problema. Vodafone-ul dumneavoastra nu si-a aliniat tarifele la acelea din Comunitatea Europeana, unde minutul de convorbire internationala costa 0,14 Euro; de aceea, blocheaza aparatele ce ies din aria sa de acoperire." "Si care ar fi solutia?" "Cumparati o alta cartela. Veti avea insa nevoie si de un alt aparat." Probabil ca muta-mi nedumerire e indeajuns de graitoare, dar demonstratia care urmeaza o spulbera definitiv: telefonul refuza sa-si intre in atributii. Amicul