Relaţia mărcilor cu fotografii, regizorii şi actorii nu mai surprinde de mult pe nimeni. Absolut are o tradiţie de decenii in acest sens.
Francis Ford Copolla a pictat ceşcuţe in ediţie limitată pentru colecţia itinerantă de ceşcuţe Illy Cafe, Mountain Dew le dă de lucru in cadrul unor evenimente ce frizează instituţionalizarea grafferilor frustraţi de titlul de "vandali" de pretutindeni; de prin anii â60, brandurile cu viziune merg pe măna artiştilor.
Relaţia mărcilor cu fotografii, regizorii şi actorii nu mai surprinde de mult pe nimeni. Absolut are o tradiţie de decenii in acest sens. Expoziţia itinerantă, semnată de fotografi romăni de top şi expusă la TNB, este pe cale să-şi inceapă periplul prin cluburile şi barurile trendy.
Mirela Rădulescu, muzeograf la MNAR şi curator al expoziţiei Absolut, ne-a vorbit despre relaţia dintre arta contemporană şi publicitate.
Jurnalul Naţional: Există o relaţie evidentă intre arta contemporană din Romănia şi producţiile vizuale din zona publicităţii?
M.R.: Este normal să existe o relaţie intre artă şi publicitate, pentru că trăim intr-o societate care abundă de publicitate, dar nu mi se pare a fi atăt de evidentă. Ca artist este aproape imposibil să nu reacţionezi la boom-ul vizual din domeniul publicitar. La nivel internaţional, intr-un fel retrăim incă o dată curentul pop art doar că inversat, artistul colaborănd cu brandul şi brandul transformăndu-se in mecena, dacă privim cazul Absolut.
Referinţe
Jurnalul Naţional: Puteţi să ne daţi căteva exemple?
M.R.:Numele care imi vine acum in minte este Vlad Nancă. El a conceput un proiect artistic pornind de la imaginea şi designul Renault 12, devenite Dacia 1300 in Romănia. L-aş mai menţiona pe Ciprian Mureşan cu lucrarea video "Alege" in care un copil toarnă in acelaşi pahar din două