• Sub pretextul ca ajuta soferii, patronii firmelor de taxi pot profita de noua lege a taximetriei, chiar si cu ultimele modificari, facute chipurile sa ajute soferii
Noua lege a taximetriei obliga practic soferii sa treaca fictiv masinile pe firmele patronilor. Garantiile raman momentan la nivel de zvon. Sub pretextul ca ajuta soferii, patronii firmelor de taxi pot profita de noua lege a taximetriei, chiar si cu ultimele modificari, facute chipurile sa ajute soferii. Legea urmareste, in principiu, desfiintarea taximetriei cu autoturisme inchiriate, combaterea evaziunii fiscale si tratamentul discriminatoriu al diverselor categorii de operatori de taxi. Noile prevederi legale vor introduce interdictii privind utilizarea autorizatiilor de taxi de catre alte persoane in afara titularilor si incurajeaza dotarea automobilelor cu echipamente pentru asigurarea unui confort mai bun, fiind recunoscut dreptul de a practica taximetria numai proprietarilor de autoturisme sau a celor care detin un contract de leasing.
Asadar, cei care au autorizatii pe baza masinilor inchiriate de la soferi, la mica intelegere, in sensul ca masina este inchiriata de firma care are autorizatia, iar soferul proprietar ramane sa lucreze pe masina, acum sar din schema. Iar soferii care au masinile, dar nu au autorizatii, deoarece acestea sunt pe firma, risca sa nu mai faca taximetrie. La fel, fara masinile soferilor, patronii vor pierde licentele. Cu unele modificari, noua lege prevede ca accesul operatorilor taxi si al taximetristilor independenti la activitatea de taximetrie se va face incepand cu 1 ianuarie 2008 doar prin atribuirea, prin licitatie a unui contract de gestiune delegata. Primaria astfel va putea sa-si faca societati proprii carora contractele de gestiune si implicit accesul la activitatea de taximetrie li se vor atribui direct ori delegat fara