Un experiment inovator pentru invatamantul romanesc a fost pus in practica, cu succes, de catre Grupul Scolar Tehnic de Transporturi Cai Ferate Iasi. Luna trecuta, acest liceu iesean, partener in cadrul proiectului Comenius 2.1, intitulat "Insula Europae", a dus la bun sfarsit indraznetul program de predare a curriculei scolare on-line. Proiectul Insula Europae a avut mai multi cursanti in etapa experimentala, elevi din 11 scoli din tara iar evaluarea proiectului a fost realizata atat de catre elevi, cat si de profesori. Prima faza a constat in conceperea unui ghid si a unor programe utile implementarii metodei de invatare e-learning.
Tot in aceasta etapa, s-a structurat si planul de abordare, astfel, au fost propuse trei domenii, si anume: istoria integrarii europene, educatie civica europeana, cultura si literatura europeana. In cea de-a doua faza a proiectului s-a urmarit pregatirea, pe seama cursurilor on-line, a profesorilor, iar in ultima etapa elevi din 11 scoli din tara au avut posibilitatea de a invata on-line din cele trei domenii propuse spre studiu. Deoarece schema curriculei audio-video a fost proiectata pe trei nivele de abordare, acest aspect a fost foarte util si pentru copiii cu dizabilitati in vederea integrarii lor la aceste cursuri. Experimentul s-a desfasurat in mai multe institutii scolare, precum Scoala Generala Stefan Barsanescu Iasi, Colegiul Militar Stefan cel Mare, Campulung Moldovenesc din Suceava, Grupul Scolar Gheorghe Duca din Constanta, Colegiul National Grigore Moisil, Bacau, Grupul Scolar Nicolina, Iasi, Grupul Scolar Ioan C. Stefanescu, Iasi, Scoala Generala Horlesti, Iasi si Colegiul Tehnic Gheorghe Asachi din Iasi. "Desi fara grant Socrates pentru experiment, profesorii si elevii din scolile mentionate au desfasurat actiunile din proiect in ore extrecurriculare, facand aprecieri pertinente asupra continutului cu