Pata de motorina si irizatiile de hidrocarburi din largul Marii Negre s-au extins pe o distanta de 10 kilometri si o latime de 10-100 de metri, intre statiunile Jupiter si Costinesti, la 7,5 kilometri, respectiv 5,5 kilometri de coasta.
Seful de depoluare din cadrul Autoritatii Navale Romane, Dumitru Bucuresteanu, a afirmat ca, in timpul diminetii de vineri, a survolat litoralul impreuna cu reprezentanti ai Directiei Apelor Romane Dobrogea Litoral, explicand ca motorina are culoare verde-albastruie si emana miros de combustibil, petele de hidrocarburi fiind deplasate spre nord de catre curentii marini.
Bucuresteanu a mai adaugat ca pe o lungime de 2 kilometri, intre locul unde s-a scufundat nava sub pavilion cambodgian si statiunea Jupiter, nu au mai fost gasite urme ale unor scugeri ulterioare de produse petroliere din nava, pe langa cantitatea initiala de 100 litri de motorina ce a poluat Marea Neagra pe o suprafata de 0,8 kilometri patrati.
In scopul neutralizarii poluarii, trei nave ale Agentiei Romane de Salvare Vieti Omenesti pe Mare au inceput actiunea de raspandire a unor substante absorbante, urmand ca specialistii de la Directia Apelor Romane Dobrogea Litoral sa analizeze probe din comustibil in scopul stabilirii sursei de poluare.
Cei sapte marinari de la bordul navei au fost cazati la un hotel din Mangalia, iar potrivit directorului ANR, Valentin Serbanescu, marinarii au fost audiati, vineri dimineata la Capitania Mangalia, urmand ca pe baza unor copii ale jurnalului de bord si ale documentelor marinarilor, sa se continue ancheta, iar imediat dupa finalizarea anchetei, cei sapte marinari vor fi repatriati in tarile lor de origine
Valentin Serbanescu a adaugat ca salvarea si depoluarea ar trebui suportate de proprietarul navei, insa pana atunci, autoritatile romane vor continua sa faca fata situat