Dacă la capitolul design şi sportivitate italienii au stat bine, la calitatea asamblării şi a fabricaţiei au fost mereu cu un pas în spatele mărcilor germane Alfa Romeo 159 are de
Dacă la capitolul design şi sportivitate italienii au stat bine, la calitatea asamblării şi a fabricaţiei au fost mereu cu un pas în spatele mărcilor germane
Alfa Romeo 159 are de oferit, pe lângă design atrăgător şi motorizări sportive, şi o calitate a fabricaţiei care se apropie foarte mult de cea întâlnită în berlinele premium germane. Modelul italian arată foarte bine, pentru că, spre deosebire de mărcile de lux germane sau franceze, la Alfa detaliul face parte din strategia de marketing. Pentru că, până la urmă, o maşină se vinde şi datorită felului în care arată, altfel şoselele lumii ar fi pline de Dacia Logan sau Fiat Albea.
Din punct de vedere al designului, Alfa 159 este cu mult peste rivalii germani, BMW Seria 3 sau Audi A4, berline premium care se luptă pentru supremaţie în acest segment. Poate noul Mercedes Benz C Klasse să salveze onoarea teutonilor, însă preţul de achiziţie îl aruncă în "subsolul" preferinţelor în această clasă.
Oricum ai privi o Alfa 159, este cu mult mai frumoasă decât un Audi A4 sau un BMW seria 3.
Din orice unghi, caroseria este atrăgătoare şi degajă o simetrie extrem de precisă. Din faţă, Alfa 159 arată "pregătită" să "muşte" din asfalt. Grila radiatorului, în formă de V, este cea care domină întreg calandrul. Farurile nu sunt în tendinţa actuală, în sensul că nu sunt acoperite de o carcasă protectoare, detaliu care dă o notă de agresivitate. La interior, noua Alfa 159 este un pas înainte faţă de predecesorul său, 156, şi de celelalte modele ale mărcii.
De data aceasta, designerii italieni nu au avut în vedere doar sportivitatea, ci şi sentimentul de soliditate, care lipsea modelelor italieneşti, fie că era vorba