Ionut Ganju • Deoarece invatamantul universitar a ajuns sa fie unul de masa, studentii se confrunta cu tot mai multe probleme ce tin de curricula universitara • Acestia sunt nemultumiti, cum rezulta din chestionarul realizat de Uniunea Nationala a Studentilor din Romania, de lipsa locurilor de practica, a blazarii cadrelor didactice, precum si deficientele de dotare ale laboratoarelor si ale bibliotecilor • Multi studenti acuza faptul ca unii profesori tin cursurile dupa o programa invechita • Studentii cer promovarea cadrelor didactice tinere
In urma unui sondaj de opinie realizat de Uniunea Nationala a Studentilor din Romania, pe un esantion de aproximativ 5.000 de studenti din mai multe centre universitare din tara, printre care Iasi, Bucuresti, Timisoara, Cluj, Craiova, au fost aduse la lumina mai multe aspecte ce tin de deficientele sistemului universitar, tocmai in contextul in care se tinde spre alinierea la standardele europene, adoptandu-se sistemul Bologna. Astfel, principala lipsa a sistemului universitar ramane practica universitara. Aceasta nu este sustinuta la cat ar fi necesar din perioada anilor universitari, fiind resimtita cel mai mult de catre studenti in momentul absolvirii. Absolventii nu pot dovedi decat abilitati teoretice, cele practice fiind aproape o necunoscuta. Tot in acest sens, dupa cum reiese din rezultatele chestionarului, sistemul de invatamant romanesc nu are capacitatea de a stimula studentii pentru a invata. Acestia sunt tentati, pentru a se putea intretine, sa munceasca, bursele fiind mai mici decat salariul minim pe economie.
In atare situatie, ei pierd de doua ori: pe de o parte abandoneaza studiile in favoarea muncii in timpul facultatii iar pe de alta parte, daca mai pot fi licentiati, pornesc cu handicapul unei slabe pregatiri in domeniul in care ar fi trebuit sa se pregateasca. Pentru a