Alegerea unui nou director executiv din afara companiei poate fi o solutie usor dramatica si nu este intotdeauna privita cu ochi buni de catre majoritatea consiliilor directoare ale companiilor, se arata intr-un studiu realizat de catre Hay Group, una din
Nu mai putin de trei sferturi (77%) dintre cei aproximativ 3.300 de directori si analisti din peste 150 de companii care au participat la realizarea studiului sunt de parere ca alegerea cea mai buna pentru un astfel de post o reprezinta un candidat din interiorul firmei, se subliniaza in acelasi raport.
"Un consiliu de conducere bun trebuie sa inteleaga ca alegerea unui candidat pentru o asemenea pozitie poate fi, probabil, cea mai importanta decizie pe care o poate lua. Consecintele pot fi destul de severe in situatia in care acestea nu reusesc sa prevada acest lucru", este de parere Ron Garonzik, vice-presedinte al Hay Group.
Pe de alta parte, aproximativ 91% dintre companiile bine cotate anunta ca politica interna a firmei prevede un plan de urgenta prin care un CEO sa poata fi inlocuit de catre un succesor si ca astfel de strategii sunt discutate anual de catre conducere. In acelasi timp, numai 65% dintre organizatiile cu o cota mai mica pe piata anunta existenta unor astfel de programe. De asemenea, 70% dintre companiile de top au un portret bine definit al viitorului CEO, astfel incat acesta sa se potriveasca strategiei si imaginii companiei, in timp ce numai 57% dintre firmele mai slab cotate au realizat un astfel de portret. "Existenta unui plan de succesiune bine structurat si bine definit va asigura continuitatea afacerilor unei companii in cazul unei urgente si, de asemenea, va reduce mult costurile pentru recrutarea unui nou candidat", subliniaza Ron Garonzik.
Studiul mai ilustreaza faptul ca organizatiile de top acorda o atentie mult mai mare politicii de resurse uman