Aproape complet neglijat de producatorii autohtoni, turismul vinicol este foarte cautat in Occident. Sumele colectate "afara" sunt pe masura interesului turistilor, adica foarte mari.
Spatiile destinate degustarii in podgoriile romanesti sunt putine, locurile de cazare – ca si inexistente, iar promovarea abia daca isi gaseste loc pe site-urile de prezentare ale producatorilor autohtoni.
Un pachet care cuprinde degustarea unor sortimente de vin, un tur al cramei si o cina costa, la Murfatlar, sub un milion. Fara posibilitati de cazare.
"Am investit doar in tehnologie, in vita-de-vie, pentru ca turistul sa poata degusta un vin bun. De la anul, vom investi si in turismul vinicol", este filosofia la Recas.
"va invitam sa vizitati noua camera dedicata degustarilor de vin, un loc de unde puteti admira o superba priveliste"; "Daca sunteti interesati sa degustati vinurile noastre, sunati-o pe Mary"; "Anul acesta, va oferim ca destinatii de vacanta Turul vinului in state precum Chile, Australia, Africa de Sud si Noua Zeelanda, dar si o croaziera de lux dedicata degustarii vinului" – sunt doar trei exemple de promovare a acestui tip de turism, luate, la intamplare, din Michigan, Praga si Londra. La noi lucurile stau putin invers.
10 euro, sapte sortimente de vin
Cramele Recas se afla situate la 17 kilometri de Timisoara. "Pana acum, ne-am concentrat mai mult pe promovarea consumului de vin decat pe cea a turismului. La anul, intentionam ca in apropierea cramei sa amenajam un spatiu de cazare, care ne lipseste azi. Noi suntem intr-o zona de tranzit si ne viziteaza in special turisti in drum catre alte destinatii din tara. La inceput, 80% din vizitatori erau straini, acum proportia s-a mai echilibrat", ne-a declarat seful sectorului turism, Marius Pasca.
In urma cu patru ani, au existat incercari timide de promovare prin distribuirea