Covalact Covasna, unul dintre principalii producatori de lactate de pe piata locala, cu afaceri de 10 mil. euro in primele sase luni, in crestere cu 18% fata de aceeasi perioada din 2006, isi va extinde, in cea de-a doua parte a anului, portofoliul de pro
"Am decis sa investim in achizitionarea unei noi linii de productie destinata deserturilor din branza, care va intra in functiune in luna septembrie. Exista suficient loc pe piata pentru aceste produse din ce in ce mai cautate in ultima perioada", a declarat Ioan Balan, directorul general al companiei, care o si controleaza.
Covalact nu este singurul producator de lactate care a luat decizia de a produce deserturi din branza proaspata pe plan local, printre jucatorii care isi impart acest segment numarandu-se si companiile Friesland si LaDorna.
Laptele si deserturile pe baza de lapte
s-au numarat anul trecut printre cele mai dinamice categorii din piata bunurilor de larg consum, inregistrand vanzari in crestere cu 60% comparativ cu anul precedent, potrivit datelor companiei de cercetare a pietei MEMRB Retail Tracking Services.
"Productia fizica a crescut in prima parte a anului la majoritatea produselor proaspete. La smantana, productia a crescut cu 25%, pana la 3 tone de smantana pe zi, iar productia de lapte proaspat a crescut cu 9% deoarece am inregistrat cresteri ale cererii pe aceste segmente. Singurul produs la care nu am crescut a fost untul", a spus Balan.
Potrivit directorului general al Covalact, capacitatea de productie a fabricii este in prezent de 200.000 de litri de lapte pe zi.
Compania va realiza anul acesta investitii in valoare de 3 milioane de euro, o mare parte din aceasta suma fiind directionata spre cresterea capacitatii de productie prin achizitionarea de noi echipamente. Covalact va investi in jur de 200.000 de euro pentru promovarea produ