De ani de zile patrimoniul Aviatiei Utilitare Timisoara nu a mai fost innoit cu vreun aparat de zbor, desi trecerea sa din administrarea Autoritatii pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului in administrarea administratiei judetene a fost facuta tocmai in ideea ca Timisul poate gasi bani mai usor pentru dotarea cu avioane si elicoptere. Extrem de utila in caz de calamitati - inundatii, cutremure, situatii de urgenta, Aviatia Utilitara mai are in prezent doar trei aeronave functionale.
In mod ciudat, in loc sa fie stimulata dezvoltarea acestei structuri, acum se ia in discutie reducerea capitalului social, desi acum patru ani capitalul social al societatii a fost marit, prin hotarare de Consiliu Judetean. Desi oficial se neaga, se banuieste ca in momentul de fata existe mari interese legate de patrimoniul Aviatiei Utilitare. Intentii si realizari
Pe vremuri, Societatea Comerciala Aviatia Utilitara S.A. a avut cuprinse in patrimoniul social trei aerobaze : Timisoara, Craiova si Cluj Napoca. In anii tulburi ai privatizarii romanesti, aerobazele din municipiile Cluj si Craiova au fost vandute ca active, disparand de pe harta Aviatiei Utilitare romanesti. Incepand din 2001 Consiliul Judetean Timis, condus de un reprezentant al PSD, a inceput sa faca demersuri pe langa Guvernul Nastase, pentru trecerea aerobazei - cunoscute timisorenilor ca "Aeroportul Cioca" - sub autoritatea administratiei judetene. In 2003 ministrul de atunci al Administratiei Publice, Octav Cozmanca, si-a dat "binecuvantarea" pentru transferul, cu titlu gratuit, al pachetului integral de actiuni al Aviatiei Utilitare din administrarea defunctei Autoritati pentru Privatizare si Administrarea Participatiilor Statului in administarea Consiliului Judetean Timis. Se spera atunci ca dotarea Aviatiei Utilitare va fi folosita de administratia judeteana pentru protectia plant