Românii nu consideră îngheţata un desert oarecare, ci, mai degrabă, un produs răcoritor, motiv pentru care consumul creşte substanţial în lunile caniculare. Putem spune, aşadar, că vremea toridă din această vară îi face pe producătorii şi importatorii de îngheţată să se numere printre „câştigătorii“ momentului. În timp ce în alte ţări europene, în special în cele nordice, o singură persoană consumă între 15 şi 20 de kilograme de îngheţat�
Românii nu consideră îngheţata un desert oarecare, ci, mai degrabă, un produs răcoritor, motiv pentru care consumul creşte substanţial în lunile caniculare. Putem spune, aşadar, că vremea toridă din această vară
îi face pe producătorii şi importatorii de îngheţată să se numere printre „câştigătorii“ momentului.
În timp ce în alte ţări europene, în special în cele nordice, o singură persoană consumă între 15 şi 20 de kilograme de îngheţată pe an – în SUA se ajunge chiar la 27 de kilograme/locuitor! -, unui român îi revine puţin peste un kilogram/an. Principalii factori care determină consumul redus – deşi acesta este acum dublu faţă de cel înregistrat în anul 2001 - ţin de mentalitatea că îngheţata este un produs dulce care se adresează îndeosebi copiilor şi de faptul că, dată fiind lipsa tradiţiei, încă nu este considerată în unanimitate un desert ce poate fi savurat oricând, indiferent de condiţiile meteorologice.
Cu toate acestea, doar 11% din românii adulţi nu sunt consumatori de îngheţată, se arată într-un studiu realizat la sfârşitul lunii iulie, în exclusivitate pentru revista Capital, de către ISRA Center Marketing Research. Ponderea non-consumatorilor creşte până la 25%, în cazul bănăţenilor, şi scade până la 6%, în rândul locuitorilor Capitalei.
Precizăm că cercetarea a fost efectuată pe un eşantion a