Dacă sindicatele şi conducerea Deutsche Bahn nu ajung la niciun compromis, economia germană va suferi pierderi de 500 milioane de euro pentru fiecare zi de grevă. Salariile mecanicilor de tren Dacă sindicatele şi conducerea Deutsche Bahn nu ajung la niciun compromis, economia germană va suferi pierderi de 500 milioane de euro pentru fiecare zi de grevă.
Salariile mecanicilor de tren germani ameninţă cea mai mare economie europeană. Angajaţii companiei de transport feroviar de stat Deutsche Bahn au votat în proporţie covârşitoare pentru a declanşa astăzi greva pe termen nelimitat, pentru prima oară în ultimii 15 ani.
Sindicatele care îi reprezintă cer măriri salariale de până la 31% pentru cei 20.000 de mecanici şi cei 10.000 de controlori şi alţi membri ai personalului. Conducerea companiei a avut ca termen-limită ieri, ora locală 18.00, pentru a veni cu o propunere care să-i mulţumească pe angajaţi. Directorul de resurse umane al companiei, Margret Suckale, a spus însă că "Deutsche Bahn nu se lasă şantajată".
"Sindicatele nu au răspuns la nişte întrebări esenţiale şi de aceea nu vedem niciun motiv pentru care am veni cu o nouă ofertă", a mai spus Suckale, la o conferinţă de presă. GDL, uniunea sindicală a inginerilor, nu se mulţumeşte însă cu mărirea salarială de 4,5% deja oferită de conducere luna trecută.
Vatmanii vor salarii de 2.500 de euro
Începând de astăzi, serviciile de transport feroviar de mărfuri vor fi perturbate pe întreg teritoriul Germaniei timp de patru ore, dar intervalul orar în care trenurile nu vor mai circula va fi anunţat cu puţin timp înainte de declanşarea acţiunii.
Greviştii vor să limiteze totuşi impactul protestului lor asupra transportului de călători. "Sindicatul este dispus să aştepte până săptămâna viitoare pentru a-şi înăspri măsurile, dacă nu există o nouă ofertă până pe 10 august", a