Reţelele sociale de pe internet sunt numite de sociologi "confesionalele secolului XXI" Liderul reţelelor sociale de pe internet, MySpace, şi-a multiplicat de 10 ori valoarea, în numai doi
Reţelele sociale de pe internet sunt numite de sociologi "confesionalele secolului XXI"
Liderul reţelelor sociale de pe internet, MySpace, şi-a multiplicat de 10 ori valoarea, în numai doi ani de la achiziţionarea ei de către Rupert Murdoch. În august 2005, magnatul News Corps o cumpăra cu 580 milioane de dolari. Astăzi, MySpace este evaluat la şase miliarde, informează "Le nouvel Observateur".
Gratuit pentru internauţi, mină de aur pentru agenţiile de marketing on-line: site-ul MySpace este o uriaşă bază de date, împrospătată zilnic de utilizatori. Fiecare profil al membrilor furnizează informaţii despre vârsta, sexul, preferinţele culturale şi influenţa fiecăruia în comunitate.
Operatorii de telefonie mobilă se bat pe MySpace propunând descărcarea de sonerii cu melodii preferate. Publicitarii, casele de muzică şi de filme îşi promovează noile produse. Acest potenţial a fost intuit acum doi ani de Murdoch. Ce anume a ridicat atât de mult valoarea MySpace? Cele 39 miliarde de pagini web accesate pe lună şi cei 140 milioane de membri, din care trei milioane sunt artişti. Fondat în 2003, site-ul a fost conceput exclusiv ca un forum pentru muzicieni mai mult sau mai puţin cunoscuţi.
Fondatorii Tom Andersen şi Chris DeWolfe şi-au dat repede seama că urma să vină o tornadă cu punct de plecare în "middle people": nevoia de comunicare a generaţiei 14-30 de ani. În câteva luni, MySpace a devenit un forum uriaş de întâlniri virtuale, între oameni obişnuiţi şi artişti din varii domenii. În SUA, 70% din fetele de 15-17 ani şi 57% din băieţi şi-au postat profilul pe site. "Omul din MySpace are un mare defect: odată intrat în reţea, devine dependent de ea. Netw