Nava aIzlaza, care s-a scufundat in dimineata zilei de 31 iulie in Dunare, foarte aproape de ecluza de la Portile de Fier I, a fost scoasa din apa, vineri dimineata, in jurul orei 2.00.
Remorcherul era scufundat la o adancime de 28 de metri.
Operatiunea a durat mai bine de 15 ore si a fost atent monitorizata de specialistii de la Societatea de Gospodarire a Apelor Mehedinti, care au instalat aici si un laborator hidrochimic.
Remorcherul aIslaza are 40 de tone, o lungime de 16,8 metri si o latime de 3,8 metri. Nava se afla la ecluza hidrocentralei si deservea lucrarile de reparatii la acest obiectiv.
Echipajul vasului era format din patru marinari, insa in momentul tragediei la bord nu se afla niciunul dintre ei.
aDin cauza vantului foarte puternic ce sufla in rafale cu peste 30 m/s, au aparut valuri foarte puternice, acestea scufundand remorcherul. Vasul era foarte vechi si era folosit la lucrarile de reparatii la ecluza.
Marinarii se aflau in acel moment pe o barjaa, a declarat imediat dupa producerea incidentului, directorul Capitaniei Zonale Drobeta Turnu Severin, Mihai Ghiba.
In tot acest timp, navigatia pe Dunare nu a fost blocata de nava scufundata intrucat ecluza romaneasca se afla in reparatii de circa o luna de zile, iar ecluzarea se face prin sectorul sarbesc.
Nava aIzlaza, care s-a scufundat in dimineata zilei de 31 iulie in Dunare, foarte aproape de ecluza de la Portile de Fier I, a fost scoasa din apa, vineri dimineata, in jurul orei 2.00.
Remorcherul era scufundat la o adancime de 28 de metri.
Operatiunea a durat mai bine de 15 ore si a fost atent monitorizata de specialistii de la Societatea de Gospodarire a Apelor Mehedin