Noile tipuri de întreceri pe două roţi au devenit o modă în Bucureşti. Faţă de anul 2006, numărul accidentelor în care au fost implicaţi motociclişti s-a dublat Bulevarde ca
Noile tipuri de întreceri pe două roţi au devenit o modă în Bucureşti. Faţă de anul 2006, numărul accidentelor în care au fost implicaţi motociclişti s-a dublat
Bulevarde ca Iuliu Maniu, Expoziţiei sau Nicolae Grigorescu au devenit pistele preferate ale motocicliştilor. Deşi, numai în acest an s-au înregistrat aproape 400 de accidente cu motoare, un număr dublu faţă de aceeaşi perioadă din 2006, tinerii nu încetează să se dea în spectacol pe două roţi. Noua modă este plimbarea nocturnă cu motoarele turate la maxim, mersul pe o roată şi pornirile cu scârţâit de roţi.
Potrivit datelor de la Brigada de Poliţie Rutieră din Capitală, ponderea motocicletelor, motoretelor, scuterelor şi mopedelor este de doar 1,7 la sută din totalul vehiculelor înmatriculate în Bucureşti. Cu toate acestea, în ultimele şase luni, motocicliştii au fost implicaţi în aproape 20% la sută din accidentele grave înregistrate în Capitală.
Amenzi pentru poluare fonică
Poliţia rutieră din Capitală a dat de la început anului până acum peste 150 de amenzi motocicliştilor pentru că au depăşit 55 de decibeli, nivelul de zgomot admis în oraş. "Poluarea fonică prin ambalare se sancţionează cu 4 sau 5 puncte amendă, reţinerea certificatului de înmatriculare şi cu 39 de lei.
Cei care sunt deranjaţi de motocicliştii care îşi turează motoarele pot să sune la 112 sau să anunţe cel mai apropiat echipaj de poliţie", spune Christian Ciocan, purtător de cuvânt la Direcţia Generală de Poliţie a Municipiului Bucureşti. De asemenea, lipsa căştii de protecţie este sancţionată cu până la 78 de lei amendă şi 2 puncte penalizare. Motocicliştii care îşi pun pe motoare tobe care scot zgomot mai puternic decât cel