Publicatiile mondene reusesc sa mentina la un nivel constant vanzarile de reviste, spre deosebire de cele ale cotidienelor, care inregistreaza un declin continuu in favoarea presei online, se arata intr-un raport al Biroului de Audit al Tirajelor din Statele Unite ale Americii, citat de New York Times.
In primul semestru al anului acesta, volumul de vanzari al revistelor de larga circulatie s-a situat la un nivel apropiat fata de cel inregistrat in 2006. Marea exceptie este reprezentata de revista Time, a carei vanzari au scazut dramatic, de la 4,1 la 3,4 milioane, ceea ce echivaleaza cu un declin de 17% datorat, in mare parte, strategiei de reducere a costurilor adoptata de publicatie inca de anul trecut.
Managerii de la Time au renuntat la campaniile promotionale costisitoare care se dovedeau neperformante, precum si la vanzarile catre locatii precum saloane de infrumusetare sau cabinete medicale. Pe langa acestea, oficialii publicatiei au aplicat si alte masuri precum reducerea numarului personalului, majorarea pretului revistei si angajarea unui nou editor-sef, Richard Stengel.
“Am facut mari eforturi pentru a ne selecta cititorii si pentru reducerea taxelor. Parte din publicul pe care l-am pierdut este formata din cei care doar rasfoiau revista si nu o achizitionau cu regularitate”, este de parere John Squires, vice-presedinte executiv al Time Inc., o divizie a Time Warner.
Drept consecinta, competitia dintre Time si cei doi mari rivali ai sai, Newsweek si U.S. News & World Report, a suferit schimbari dramatice. Astfel, primul a inregistrat un numar de peste 3,1 milioane de abonati, pe cand U.S. News & World Report a raportat 2 milioane. Revista Time nu este singura care a suferit deprecieri majore ale volumului de vanzari, TV Guide inregistrand o scadere de 12%, ajungand la un nivel de 3,3 milioane de abonati, dupa ce a aplicat strateg