Lumile virtuale sunt guvernate de legi complexe, iar banii căştigaţi pot fi convertiţi in "valută forte". Pentru a-şi ţine sub control lumea dominată de corporaţii gigantice, creatorii jocului Eve Online au angajat un guvernator al Băncii Naţionale.
Lumile virtuale sunt guvernate de legi complexe, iar banii căştigaţi pot fi convertiţi in "valută forte". Pentru a-şi ţine sub control lumea dominată de corporaţii gigantice, creatorii jocului Eve Online au angajat un guvernator al Băncii Naţionale.
Se numeşte Eyjolfur Gudmundsson şi se ocupă de chestiuni precum masa monetară, inflaţia şi creşterea economică in Eve Online. Pare o indeletnicire amuzantă, dar Gudmundsson a acceptat funcţia oferită de CCP Games (compania islandeză care deţine Eve Online), renunţănd la şefia Facultăţii de Economie şi Ştiinţe din Islanda. In ţara sa natală, omul este o legendă: are 15 ani de experienţă in cercetare economică şi şi-a pus semnătura pe 15 cărţi de economie.
MULTINAŢIONALE. De ce au nevoie de un economist de asemenea calibru? Eve Online este populată de 200.000 de jucători, iar creatorii jocului estimează o creştere de 50% a populaţiei pănă la sfărşitul lui 2008. Asta inseamnă că vor ajunge să egaleze populaţia ţării de baştină a jocului. Nu sunt foarte mulţi dacă ii compari cu milioanele care populează Second Life, dar fac afaceri mult mai complicate din punct de vedere economic. Jucătorii conduc megacorporaţii ale căror dimensiuni şi putere ar face o multinaţională din lumea reală să moară de invidie. Incheie alianţe, formează armate gigantice, duc lupte galactice pentru controlul teritoriului şi tranzacţionează resurse, arme şi bunuri valoroase in joc.
Pentru a lua decizii economice corecte, jucătorii au nevoie de informaţii standardizate, precum cursul de schimb anunţat zilnic de Banca Naţională. Prin urmare, creatorii