Oprit la sfert de drum, ca un fel de strada catre nicaieri, proiectul soselei de centura ocolitoare a Timisoarei intra, din august, pe mana altor mesteri, contractul initial fiind reziliat. Astfel, desi in patru ani s-a reusit realizarea a — spun cei de la Drumuri si Poduri Timisoara — "35,66%" din proiect, finalizarea este programata pentru sfarsitul anului 2008. Economistii, dar si oamenii politici avertizeaza ca, din cauza incetinelii cu care se desfasoara marile proiecte de infrastructura vestice, de la soseaua de centura pana la autostrada Arad - Timisoara, Timisul pierde in mod constant bani si investitori, fenomen acutizat dupa 1 ianuarie 2007. Un kilometru de sosea pe an
Situatia executiei soselei de centura a Timisoarei, asa cum o prezinta cei de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania, este una trista. Pana acum au trecut patru ani de la data realizarii proiectului. "Proiectul pentru obiectivul «Varianta Ocolitoare a Municipiului Timisoara DN 6 KM 549+076 - DN 69 km 6+430»" a fost intocmit de catre proiectantul Search Corporation S.A. Bucuresti, in 2002, fiind stabilit si aprobat traseul variantei de ocolire in lungime de 12,6 km, traseu ce se desprinde din DN 6 la km 549+076 ocolind municipiul Timisoara in partea de nord si se termina la km 6+430", spun cu mandrie cei de la Compania Nationala de Autostrazi.
Despre stadiul actual al proiectului, reprezentantii Directiei Regionala de Drumuri si Poduri Timisoara afirma ca e in faza de cautari. "Sectorul de drum proiectat face parte din Contractul de executie 93/9501, care este reziliat, iar stadiul fizic actual al lucrarilor executate este de 35.66%, in prezent fiind demarata faza de licitatie rapida internationala pentru desemnarea unui nou constructor, care are loc in luna august".
Concluziile care se trag sunt urmatoarele : din 12 kilometri de sosea s-au f