• Piata de comert cu bunuri de larg consum din Romania este estimata anul acesta la 40 miliarde Euro, in crestere cu 17 la suta fata de 2006, conform companiei de consultanta Deloitte Romania
Reteaua de hipermarketuri Kaufland ajunge la investitii de 345 milioane Euro in Romania, odata cu deschiderea din 30 august a celui de-al 30-lea magazin al retelei, la Iasi. Suma reprezinta peste 40 la suta din totalul investitiilor facute de companiile internationale pe segmentul hipermarketurilor, care se ridica la circa 850 milioane Euro. Cifra de afaceri insumata a celor cinci retele de hipermarketuri din Romania a fost anul trecut de 1,2 miliarde Euro, dublu fata de 2005, totalul investitiilor acestora fiind la finele lui 2006 de aproximativ 700 milioane Euro.
In decembrie 2006, reteaua Kaufland avea cea mai mare suprafata de vanzare, de 104.000 metri patrati, urmata de Real, cu 80.000, si de Carrefour, cu 61.000. Anul trecut, compania a initiat un proiect in parteneriat cu Banca Europeana de Reconstructie si Dezvoltare (BERD), care presupune investitii de 300 milioane Euro, pe termen lung, in Romania. Kaufland a intrat pe piata romaneasca in 13 octombrie 2005, cand a deschis un magazin in zona Bucur-Obor din Bucuresti, iar la Iasi, anul trecut, au fost deschise doua magazine. Piata de comert cu bunuri de larg consum din Romania este estimata anul acesta la 40 miliarde Euro, in crestere cu 17 la suta fata de 2006, conform companiei de consultanta Deloitte Romania. Comertul cu produse alimentare a atins anul trecut nivelul de 14,7 miliarde Euro. Potrivit jucatorilor din piata, 29 la suta din vanzarile de bunuri alimentare din Romania au fost facute anul trecut prin intermediul retelelor organizate de comert, iar pentru acest an estimarile situeaza ponderea la 33 la suta. In cadrul acestui segment de comert, principalul canal de distribut