Procter & Gamble Co., gigantul din industria produselor de larg consum, a dat in judecata Kraft Foods Inc., cea mai mare companie din domeniul FMCG, acuzand-o ca ar fi plagiat modelul noului sau ambalaj la cafeaua Maxwell House Coffee, informeaza presa internationala.
Procter & Gamble a lansat, in 2003, cafeaua Folgers intr-un ambalaj de plastic, miscare ce a determinat cresterea constanta a volumului de vanzari la aceast produs. Oficialii companiei P&G cer ca producatorului de alimente sa-i fie interzisa comercializarea cafelei Maxwell House in noul ambalaj intrucat ar fi o copie fidela dupa designul care individualizeaza propria marca de cafea, Folgers.
“Ne-am straduit foarte mult ca sa depasim obstacolele de ordin tehnic pentru a produce un recipient din plastic, foarte usor, care sa reziste transportului si manevrarii repetate. S-au facut multe inovatii la crearea acestui ambalaj, iar majoritatea ne apartin in exclusivitate. Trebuie sa ne protejam ideile”, a declarat avocatul principal al P&G.
Pe de alta parte, reprezentantii Kraft Foods Inc. au refuzat sa comenteze situatia, declarand ca trebuie sa analizeze intai partea judiciara a problemei. “Inca nu am avut ocazia sa studiem in totalitate acuzatiile ce ni se aduc, astfel incat nu puteam sa dam detalii despre caz. Cu toate acestea, Kraft respecta legile in vigoare privind brevetele de inventie ”, a afirmat Renee Zahery, purtatoarea de cuvant pentru Kraft Foods.
Procter & Gamble a afisat o crestere cu 19% a profitului in al patrulea trimestru al anului financiar pe care tocmai l-a incheiat la sfarsitul lunii iunie, depasind estimarile cu ajutorul controlului costurilor si a anuntat o accelerare puternica a rascumpararii de actiuni. “Pentru anul fiscal 2007/2008, estimarile sunt oarecum dezamagitoare, insa cel mai probabil sunt conservatoare", a spus analistul de la CIBC World Markets, J